środa, 20 lutego 2013

Pokuta - Anne Rice

Witajcie,
dziś chciałbym opowiedzieć Wam o książce Anne Rice zatytułowanej "Pokuta". Autorka opowieści o wampirach, wiedźmach Mayfair itp. nadnaturalnych istotach tym razem opowiada historię spotkania nieuchwytnego zabójcy i anioła oraz ich nietypowej misji, która przekroczy czas i przestrzeń. To opowieść o potędze miłości i przebaczania, które są w stanie przemóc nawet największe zło i zwątpienie do jakich zdolny jest człowiek.
"Pokuta" napisana jest klasycznym stylem Anne Rice. Obszerne historie bohaterów często opowiadane przez nich samych, szczegółowe plastyczne opisy miejsc i rozbudowane dialogi kreują klimat opowieści ale czynią też narrację długą (choć nie nużącą) co może odstraszyć część czytelników. Nie ma tu miejsca na dynamiczną akcję czy "chwyty" ją podkręcające. Autorka stawia na dokładny opis, szczegółowe tworzenie świata i postaci i na tym opiera nastrój opowieści.
W tej książce początek opowieści może wydać się przez to nieco zbyt długi i "senny" jednak wrażenie to szybko znika zastąpione zaciekawieniem i oczekiwaniem kolejnych rozdziałów.
Miałem możliwość zapoznać się z tym tytułem w postaci audiobooka i muszę przyznać, że było to spotkanie niezwykle udane. Książkę nagraną przez Wojciecha Gąssowskiego słucha się bardzo dobrze. Nagranie trwa prawie 11 godzin ale daje możliwość wczucia się w wykreowaną opowieść i nie powoduje uczucia znudzenia.
Taka forma czytania daje szansę wykorzystania czasu, który nigdy nie zostałby wykorzystany na lekturę. Ja słuchałem tej wciągającej opowieści m.in. podczas sprzątania, którego serdecznie nie cierpię. Dzięki temu nagraniu sprzątanie okazało się całkiem interesującym literacko zajęciem i nie irytowało mnie tak jak to zwykle z nim bywa. Audiobook sprawdził się także w czasie jazdy komunikacją miejską oraz w momencie gdy chciałem dać odpocząć oczom a nadal miałem ochotę na lekturę.
Reasumując książka jest niezwykle interesująca i wciągająca. Nie nudzi (może poza nieco przydługim początkiem opowieści). Nie jest banalna i ma całkiem ciekawe nieoczekiwane zakończenie.
Forma audiobooka także bardzo przypadła mi do gustu. Niezwykle profesjonalnie nagrana okazała się niezwykle wygodna w różnych sytuacjach pozwalając cieszyć się lekturą w wielu miejscach i przy wykonywaniu wielu czynności nie kojarzących się wcześniej z lekturą.
Polecam Wam gorąco tą pozycję jeśli szukacie klimatycznej wciągającej opowieści o ludziach i uczuciach nimi kierujących. Ocena Księgola 7,5/10

Książkę do recenzji otrzymałem dzięki uprzejmości sklepu SklepdlaSłuchacza.pl http://sklepdlasluchacza.pl/ za co serdecznie dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz