piątek, 21 grudnia 2012

Kącik prasowy - Nowa Fantastyka 12/2012

Witajcie,
w dzisiejszym Kąciku Prasowym mam dla was najnowszy numer "Nowej Fantastyki". Pismo to nobliwe wiekowo i odznaczone srebrnym medalem "Gloria Artis" obchodzi w tym roku swoje 30 urodziny (po drodze przeszło zmianę nazwy z "Fantastyka" na "Nowa Fantastyka") co na naszym rynku wydawniczym jest wynikiem bardzo dobrym. W ostatnim czasie czasopismo to straciło konkurencję w postaci "Science Fiction, Horror i Fantasy", które zniknęło z rynku.
Czy brak konkurencji wpłynął na jakość tekstów w NF? Po lekturze poprzedniego numeru wydawało mi się, że tak ale negatywnie. Numer był najwyżej średni, niezłe teksty przeplatały się z naprawdę słabymi.
Tym niemniej postanowiłem dać szansę kolejnemu numerowi. Czy było warto? Dowiecie się za chwilę.
W grudniowym numerze znajdziemy pięć opowiadań ( trzy polskie i dwa autorów zagranicznych), z których wszystkie są interesujące i wciągające (mnie szczególnie podobały mi się opowiadania "Jutro Percival" Pawła Kempczyńskiego oraz "Łkający Car wpatruje sie w upadły księżyc" Kena Scholesa). Podobnie jest z publicystyką i innymi tekstami są na wysokim poziomie i nie odstają od siebie więc czytając kolejne nie ma się wrażenia "huśtawki" (szczególnie przypadły mi do gustu teksty: "Kto jest Twoim idolem i dlaczego Lenin" Rafała Kosika, "SDCC; w kolejce do szczęścia" Jakuba Ćwieka - o Comic-Conie, Jim Hanson- bajarz-eksperymentator" Andrzeja Kaczmarczyka oraz wywiad z Nikiem Pierumowem). Do tego oczywiście porcja recenzji książek, filmów, dvd i komiksów.
Grudniowa całość prezentuje się składnie i bardzo "smacznie". Pozwala to mieć nadzieję, że listopadowy numer był tylko "wypadkiem" przy pracy i nie przełoży się na kolejne numery czego sobie i redakcji życzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz