czwartek, 10 stycznia 2013

Kącik Prasowy - Bloomberg Businessweek Polska 1/13

Witajcie,
dziś po dłuższej przerwie powraca "Kącik Prasowy" a w nim najnowszy numer Bloomberg Businessweek Polska. Już na początku lektury tego tytułu zmiany i niespodzianki. Czasopismo to z dwutygodnika staje się tygodnikiem. Niby sprawa wygląda całkiem dobrze bo tygodniowy cykl wydawania gwarantuje świeższe i bardziej aktualne informacje. Z drugiej jednak strony tygodnik kosztujący 9,90 zł? W miesiącu stanowi to prawie 40 zł co nie jest już kwotą małą biorąc pod uwagę, że zapłacimy tyle za jeden tylko tytuł (za tą kwotę możemy nabyć w miesiącu jedną książkę w wersji papierowej lub audiobooka albo 2 e-booki i jeszcze zostanie nam kilka złotych) . Co prawda wydanie elektroniczne można nabyć za 5,70 zł ale i tak zmiana stosunku czas do ceny sugeruje, że czasopismo to nastawia się na czytelnika z zasobnym by nie powiedzieć "korporacyjnym" portfelem, któremu informacje z czasopisma potrzebne są do zawodowego "życia", pozostali czytelnicy stoją na gorszej pozycji.
Ale dość już narzekań zobaczmy co ciekawego znajdziemy w najnowszym numerze.
Bardzo interesujący jest artykuł z "okładki" dotyczący finansów kościoła katolickiego. Zostaje w nim powzięta próba oszacowania przychodów jak i rozchodów tej instytucji zarówno na poziomie parafii jak i diecezji oraz wyższch form organizacji. Wskazana jest działalnośc biznesowa kościoła. Omówione są też subwencje państwowe oraz planowane w nich zmiany. Artykuł jest bardzo analityczny i udokumentowany.
Inne ciekawe pozycje to: wywiad z byłym prezesem LOT-u Marcinem Pirógiem, czy Władysławem Kosiniak-Kamyszem Ministrem Pracy i Polityki Społecznej, artykuł dotyczący sytuacji demograficznej i wiekowej na świecie i jej wpływ na gospodarkę światową, czy o przyszłości koncernu Nokia po wejściu na rynek najnowszych smartfonów z systemem Windows Phone 8. BBP pisze także o wycofaniu się Weltbildu i trudnej sytuacji Świata Książki, o której pisałem już wcześniej.
Generalnie numer pełen jest ciekawych artykułów stojących na wysokim poziomie dziennikarskim.
Pozwala to mieć nadzieję, że BBP nadal będzie jednym z bardziej interesujących tytułów prasowych na naszym rynku. Jedynynym jego mankamentem jaki póki co znajduję jest niestety wysoka cena.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz