wtorek, 17 grudnia 2013

Praga Gada na polakpotrafi.pl

Witajcie,
dziś chciałem opowiedzieć Wam o bardzo ciekawym projekcie komiksowym, który trafił na portal finansowania społecznościowego polakpotrafi.pl. Jest to kontynuacja komiksowej antologii "Praga Gada. O wojnie." wydanej przez Fundację Animacja współpracującą z Muzeum Warszawskiej Pragi, która przedstawiała wojenne wspomnienia prażan poprzez obrazkowe historie. Kontynuacja ta ma nosić tytuł "Praga Gada. O pokoju." i opierać się na relacjach z życia na Pradze czasów Polski Ludowej. Graficzne opowieści będą tworzone zarówno przez autorów polskich jak i zagranicznych (Tony Sandoval, Alberto Pagliaro, Konstantin Komardin, Krzysztof Ostrowski, Przemysław Truściński, Michał Śledziński, Maciej Szymanowicz).
Elementem spajającym wszystkie opowieści (podobnie ja w pierwszej antologii) będzie warszawska Praga i postać Kominiarza quasi-superbohatera.
Przyznam, że pierwsza część "Praga Gada. O wojnie" "ominęła" mnie zupełnie i nie wiedziałem o powstaniu tak interesującego projektu "tuż pod bokiem". Żałuję, że nie było mi dane się z nią zapoznać i widzę, że muszę nadrobić zaległości. Także jej "pokojowa" kontynuacja wydaje się przemyślanym i ciekawym pomysłem.
Dzięki naszemu wsparciu ten ciekawy projekt ma szansę "rozwinąć skrzydła" a darczyńcy mają szansę (o ile uda się uzbierać kwotę 11 000 zł w określonym czasie) otrzymać obie antologie i inne gadżety oraz formy podziękowania zróżnicowane ze względu na kwotę jaką obdarują twórców akcji (jeśli kwota nie zostanie zebrana pieniądze wracają do darczyńców).
Szanuję pomysł społecznego finansowania różnych ciekawych projektów. Cieszy mnie także, że tak atrakcyjne i przemyślane projekty komiksowe i książkowe zaczynają trafiać do miejsc gdzie takie finansowanie mogą uzyskać. Z pewnością warto przyjrzeć się dokładniej temu projektowi ( więcej informacji, terminy, kwoty, przykładowe plansze itd. pod adresem http://polakpotrafi.pl/projekt/praga-gada ) a być może wesprzeć także finansowo tą frapującą inicjatywę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz