wtorek, 9 lipca 2013

Nagroda im. Janusza A. Zajdla - nominacje

Witajcie,
znamy już nominacje do tegorocznej nagrody im. Janusza A. Zajdla jednej z najbardziej prestiżowych nagród literatury fantastycznej i science fiction w naszym kraju.
W tym roku nominowani w kategorii opowiadanie są:
"Będziesz to prać!" (Jakub Ćwiek, w: „Chłopcy”, Sine Qua Non)
"Co było, a nie jest" (Jakub Ćwiek, w: „Chłopcy”, Sine Qua Non)
"Kukuryku" (Jakub Ćwiek, w: „Chłopcy”, Sine Qua Non)
"Portret nietoty" (Jacek Dukaj, w: „Zachcianki”, Świat Książki)
"Czerwona mgła" (Tomasz Kołodziejczak, w: „Czerwona mgła”, Fabryka Słów)
"Jeszcze jeden bohater" (Robert M. Wegner, w: „Herosi”, Powergraph)

Natomiast w kategorii książki nominowani to:
"Kłamca 4. Kill’em all" (Jakub Ćwiek, Fabryka Słów)
"Pan Lodowego Ogrodu. Tom 4" (Jarosław Grzędowicz, Fabryka Słów)
"Czarne" (Anna Kańtoch, Powergraph)
"Niebo ze stali" (Robert M. Wegner, Powergraph)
"Pomnik cesarzowej Achai. Tom 1" (Andrzej Ziemiański, Fabryka Słów)

Przyznam, że nominacje nieco mnie zaskoczyły. Szczególnie nominacja aż trzech opowiadań Jakuba Ćwieka z książki "Chłopcy", która choć solidna w moim mniemaniu arcydziełem nie jest (mocny marketing po raz kolejny czyni cuda).
Bardzo ciekawy jestem kto w tym roku odbierze nagrodę wręczaną na uroczystej gali w Sali Kongresowej (podczas tegorocznego konwentu Polcon).
Ja już mam swoje typy (Czerwona mgła - T. Kołodziejczaka i Pan Lodowego Ogrodu - J.Grzędowicza) a Wy na kogo z nominowanych oddalibyście swoje głosy?

3 komentarze:

  1. Trzymam kciuki za Grzędowiczem, Wegnerem oraz Kołodziejczakiem.

    Ciekawe, czy któryś z moich typów się sprawdzi... :)

    http://zzyciafantastycznychswiatow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie ciekawi, czy któreś z opowiadań Ćwieka dostanie nagrodę. Nie wiem na kogo oddałabym głos, bo znam tylko wyżej wymienione opowiadania. Czekam na wyniki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzymam kciuki za Ćwieka :-)

    OdpowiedzUsuń