piątek, 5 lipca 2013

Marketing - Philip Kotler, Kevin Lane Keller

Witajcie
dzis mam dla Was recenzję potężnej księgi nazywanej "biblią marketingu". "Marketing" to opasły podręcznik (bo trudno nazwać tą pozycję inaczej) dzięki, któremu mozemy poznać wszystkie tajniki teoretyczne (i sporo praktycznych) współczesnego, nowoczesnego marketingu. Książka ta ukazuje jak powinno wyglądać współczesne zarządzanie marketingowe obejmujące wiele zagadnień takich jak budowanie strategii, prowadzenie badań marketingowych, podtrzymywanie kontaktu z klientami, budowanie marki i wielu innych.
Nie jestem marketingowcem z zawodu więc trudno jest mi ocenić merytoryczną zawartośc tej pozycji. Wydaje mi się jednak (patrząc z punktu widzenia konsumenta i hobbysty marketingu), że metody działania wskazywane przez "Marketing" pozwalają przygotować solidne podwaliny marketingowe pod usługi lub produkty co zaoowocuje dobrą lub bardzo dobrą sprzedażą i odbiorem na rynku.
Książka posiada bardzo wiele odwołań do konkretnych funkcjonujących na rynku (przeważanie amerykańskim lub międzynarodowym) firm i ich działań marketingowych. Tego typu praktyczna ilustracja omawianych teorii marketingowych to dobre rozwiązanie, które poza wartością merytoryczną podtrzymuje zainteresowanie treścią (także laika).
"Marketing" to pozycja niezwykle obszerna (tak tematycznie jak i jeśli chodzi o ilość stron) a duża ilość specjalistycznych pojęć czy informacji może momentami zmęczyć czytelnika-laika. Nie zdarza się to jednak zbyt często co powoduje, że na pozycję tą nie należy patrzeć tylko przez pryzmat podręcznika dla studentów czy zawodowców ale należy ją traktować także jako pozycję dla osób interesujących się mniej lub bardziej metodami i prawidłami rządzącymi współczesnym marketingiem.
Polecam Wam ją gorąco jeśli chcecie wiedzieć co i jak we współczesnych działaniach marketingowych robić należy oraz jak wygląda działalnośc marketingowa tych firm, które osiągają duże sukcesy w swoich branżach.
Ocena Księgola 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz