środa, 6 listopada 2013

Żywe trupy - tom I i II - Robert Kirkman - audiobook

Witajcie,
mam dziś dla Was kilka słów dotyczących polskiej wersji audio jednej z moich ulubionych komiksowych serii, którą jak pewnie dobrze wiecie jest seria "Żywe Trupy" (lub "Walking Dead" jak kto woli) a konkretnie pierwszych dwóch tomów tej opowieści. W wersji graficznej czytałem je już dość dawno a teraz miałem możliwość zapoznać się z profesjonalnym odwzorowaniem audio obu tych tomów.
Przyznam, że koncepcja przeniesienia komiksu w formę nagraniową wydawała mi się co najmniej karkołomna ale byłem mocno ciekaw osiągniętego efektu.
I muszę przyznać, że... moje obawy okazały się zupełnie bezpodstawne (choć forma nagraniowa wymusiła pewne skróty). O samym komiksie pisałem już wielokrotnie więc nie będę powtarzał swoich zachwytów nad scenariuszem, pomysłami itd. a skupię się jedynie na warstwie wykonania dźwiękowego.
A ta warstwa jest rewelacyjna. Podział ról na poszczególnych świetnie dobranych aktorów (by wspomnieć tu choćby Annę Dereszowską, Marię Seweryn, Jacka Rozenka, Szymona Bobrowskiego czy Rocha Siemianowskiego) rewelacyjne udźwiękowienie (odgłosy kroków, strzały, zamykane i otwierane drzwi) uwzględniające różne otoczenie i pory roku czy w końcu kapitalny soundtrack doskonale dopasowany do miejsca i klimatu opowieści. To wszystko powoduje, że wersja audio tomu I i II Żywych Trupów to wyborna, złożona produkcja, której odbiór jest naprawdę doskonały.
Jedyne co odrobinkę mi przeszkadzało to fabularne skróty, które wymuszone zostały formą tej produkcji.
Ten niezwykle udany eksperyment polegający na przeniesieniu komiksu w formę audiobooka polecam absolutnie każdemu bez względu na to czy zetknął się z obrazkowym oryginałem czy też nie.
To wyborna, perfekcyjna apokaliptyczna opowieść ubrana w nowe, dźwiękowe "szaty" dzięki, którym zyskuje nową głębię.
Ocena Księgola 9,5/10
PS: Dźwiękowa opowieść ma kontynuację - już dostępna jest dźwiękowa adaptacja tomu 3 i 4 Żywych Trupów w formie audiobooka (z nowymi interesującymi aktorami podkładającymi głosy)

Książkę do recenzji otrzymałem dzięki uprzejmości sklepu SklepdlaSłuchacza.pl http://sklepdlasluchacza.pl/ za co serdecznie dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz