sobota, 17 listopada 2012

Hitman: Potępienie - Raymond Benson

Witajcie,
dziś zajmiemy się książką, do której podchodziłem dość nieufnie.
Książka Hitman: Potępienie to powieść z pograniczna akcji i sensacji przenosząca bohatera - Agenta 47, znanego z serii gier komputerowych Hitman,  na karty książki.
Sięgając po nią, jako, że jestem fanem serii komputerowych Hitmanów, miałem nadzieję, że książka ta będzie ze sobą niosła klimat i doskonałą trzymającą w napięciu fabułę jaką znałem z ekranu komputera.
Obawiałem się jednak, że pozycja ta może nie odbiegać poziomem od wielu innych książek opartych na grach komputerowych, które miałem okazje czytać, i które niestety okazywały się totalnym niewypałem.
Tak rozdarty zasiadłem więc do lektury nie wiedząc czy Hitman okaże się hitem czy kitem.
Hitman:Potępienie jest prequelem najnowszej gry Hitman: Rozgrzeszenie oznacza to, że wydarzenia w niej opisane dzieją się przed wydarzeniami jakie poznamy w najnowszej odsłonie gry.
Opowiada historię Agenta 47 jednego z najlepszych jeśli nie najlepszego płatnego zabójcy na świecie. Bohater ten po niezbyt udanej misji w Tybecie zostaje wplątany przez swoich mocodawców w niebezpieczną intrygę z wyborami prezydenckimi w USA w tle, która może zakończyć się bardzo źle nie tylko dla niego ale także dla Stanów Zjednoczonych.
Nie chcę zdradzać więcej szczegółów gdyż koncept fabularny książki jest naprawdę świetny i wciągający. Początek jest szybki i mocny a potem jest jeszcze lepiej. Z ulgą stwierdzam, że klimat gry został w książce zachowany. Fani serii odnajdą w niej wiele "smaczków" z gier (m.in.broń Agenta 47, przebieranki).
Poznamy też pewne szczegóły z przeszłości Hitmana, dowiemy się jak i gdzie doskonalił swe umiejętności. Także bohaterowie książki przedstawieni zostali plastycznie i przekonująco. I dotyczy to zarówno Agenta 47 jak i innych mniej lub bardziej istotnych dla opowieści postaci.
Trzymająca w napięciu fabuła, doskonały klimat, dobrze skonstruowana intryga i wyraziści bohaterowie sprawiają, że książkę tą czyta się szybko i z dużym zainteresowaniem.
Zatem czy warto? Moim zdaniem zdecydowanie tak. I nie tylko wtedy gdy jesteś fanem gier komputerowych z Agentem 47 w roli głównej. Książka ta to kawał bardzo dobrej literatury z pogranicza sensacji i akcji.
Ocena Księgola 7,5 na 10 (jeśli jesteś fanem serii dodaj 0,5 punktu).

E-booka Hitman:Potępienie do recenzji otrzymałem dzięki uprzejmości księgarni internetowej Woblink za co serdecznie dziękuję. woblink.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz