piątek, 31 sierpnia 2012

Kącik prasowy - Bloomberg Businessweek Polska nr 17/12

Witam,
tym razem po krótszej przerwie chciałbym wam przedstawić krótko kolejny numer mojego ulubionego w ostatnim czasie czasopisma czyli Bloomberg Businessweek Polska.
W najnowszym numerze jak zwykle sporo interesujących artykułów (dwa artykuły o Amber Gold, turystyce medycznej jako szansie Polski, wyścigu mocarstw o złoża w Arktyce, życiu przemytników w Iranie, zmianach na rynku napojów na świecie i w kraju, chińskich hakerach, upadku giełdowym Facebooka czy nowej technologii nalepek NFC). Artykułów jest sporo i są zróżnicowane (nie wymieniłem wszystkich a jedynie subiektywnie najciekawsze). Generalnie numer jak zwykle interesujący. Biorąc pod uwagę, że BBW jest dwutygodnikiem (więcej czasu na czytanie do pojawienia się kolejnego numeru niż ma to w przypadku tygodników) i mojemu ogólnemu zniechęceniu się do tygodników, które ukazują się na naszym rynku (no może poza przedrukowym Forum)  czasopismo to zagości chyba na stałe w moim literackim rozkładzie a co za tym idzie recenzje kolejnych numerów zapewne pojawią się także na blogu. Zachęcam do czytania - artykuły dotykają często spraw, o których niezbyt często można usłyszeć w polskich mediach a do tego cena (jak za dwutygodnik) nie jest specjalnie wysoka (w wydaniu elektronicznym jak i papierowym).

poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Prasa elektroniczna - głos publicystyczny

Witam.
Dziś trochę publicystycznie wracam do tematu poruszonego nieco wcześniej czyli wersji elektronicznych. Tym razem rzecz bedzie dotyczyć prasy i jej wersji elektronicznych.
Od dłuższego czasu w internecie można nabyć elektroniczne wersje wielu popularnych tytułów prasowych. Niestety większość tytułów dostępna jest poprzez instalację jednego z  klientów przygotowanych przez dystrybutorów i tu zaczynają się schody. Dystrybutorzy, którzy w swej ofercie posiadają najwięcej popularnych tytułów prasy codziennnej, tygodników i miesięczników udostępniają klienta dla wersji PC względnie PC/OIS. Biorąc pod uwagę, że nie zawsze wygodne jest siedzenie przed komputerem/lub wyciaganie netbooka czy laptopa zeby przeczytać gazetę a najpopularniejszym komórkowym systemem operacyjnym w naszym kraju jest Android takie decyzje mogą dziwić.
Sytuację ratuje co prawda istnienie w sieci dystrybutorów oferujących kilka tytułów w formie pliku pdf zabezpieczonego znkaiem wodnym jednak liczba tytułów dostępnych w takiej formie jest niewielka.
Na udostępnianie tresci swoich tytułów zdobyły sie redakcje: Gazety Wyborczej, Polityki, Wprost, Bloomberg Businessweek Polska, Czterech Kątów, Dziennika gazety Prawnej, M jak Mama, Zwierciadła, Poradnika Domowego, Logo, Forum i kilku mniej popularnych tytułów. Pojawia się pytanie gdzie jest wiele popularnych tytułów takich jak: Newsweek, Polska The Times, Uważam Rze, Rzeczpospolita, Przegląd Sportowy, popularne tytuły prasy komputerowej czy biznesowej? Odpowiedź: póki co nie ma a wielka szkoda. Mam nadzieję, że się to zmieni i albo dotychczasowi dystrybutorzy stworzą odpowiednie aplikacje na Androida a może także na nieco mniej popularne Windows Phone czy Symbiana albo zostanie rozszerzona sieć dystrybucyjna na tych dystrybutorów, którzy zaoferują tytuły jako pliki pdf i wtedy kazdy bedzie mógł zdecydować na jakim urządzeniu będzie czytał dany tytuł. Uważam, że zmiana ta korzystnie wpłynie na dalszy rozwój elektronicznego rynku prasowego.

piątek, 10 sierpnia 2012

Kącik prasowy - Bloomberg Businessweek Polska

Witam po dłuższej przerwie.
Dziś chciałem was zachęcic do lektury nowego numeru Bloomberg Businessweek Polska. 
Czasopismo, które przyznam odkryłem całkiem niedawno od piewrszych stron uczyniło ze mnie swego wiernego czytelnika.
Porusza ono wiele tematów, które nie pojawiaja się w innych tytułach prasowych na naszym rynku.
W najnowszym numerze znaleźć można sporą ilość ciekawych artykułów.
Na szczególną uwagę zasługuje wywiad z Marcinem Plichtą włascicielem głośnego ostanimi czasy Amber Goldu. 
Ciekawe są równiez artykuły o przemyśle matrymonialnym w Chinach, afrykańskich projektach kosmicznych, przedwyborczej kampanii w USA, kodach QR, Gruponie czy chińskiej firmie Huawei. 
Tematyka podejmowana w kolejnych numerach jest dość szeroka a artykuły interesująco napisane. 
Gorąco zachęcam do lektury tym bardziej, że za ten dwutygodnik zapłacimy 8 zł (w wersji papierowej) i 6 zł
(w wersji elektronicznej - pdf ze znakiem wodnym - wygodny do czytania zarówno na czytnikach jak i smartfonach) co jest ceną bardzo przystępną.